یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 22 تیر 1400/ شماره 323
کاهش دلار و سهمیه ها، معاملات را به اغما برُد،دلار نیمایی همچنان افزایشی؛ اما با روند آرام،دلار، کاهشی شد،بازار بی رمق شد،صعود برنت به 75 دلار،بورس تهران منفی شد

کاهش دلار و سهمیه ها، معاملات را به اغما برُد
امروز، مطابق معمول سه شنبه ها، معاملات پلی اتیلن ها، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS در بورس کالا، انجام شد و  علی رغم افزایش قیمت پایه همه گروه ها، اما رقابت همه گروه ها نسبت به هفته گذشته کاهشی شد و بیشتر کالاهای پرمصرف گروه های نایلون و نایلکس با قیمت پایه معامله شدند. چشمگیرترین کاهش رقابت در گروه پت بطری دیده می شود. کالاهای این گروه در هفته های گذشته، رکوردهای بالای 50 درصد رقابت را داشتند ولی امروز، 821 تنها 9 درصد رقابت شد. بازارِ امروز به استثنای سنگین فیلم که پرچمدار خود یعنی F مهر را غایب می دیدند، زیر سایه کاهش قیمت دلار و همین طور پایین آمدن سهمیه ها بود.

دلار نیمایی همچنان افزایشی؛ اما با روند آرام
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 21 تیر تا دیروز، 60 تومان افزایش داشت. امروز هم روند افزایش آرام نیما ادامه داشت و به 22 هزار و 196 تومان رسید. اختلاف میانگین هفتگی دلار نیماییِ، نسبت به 21 تیر 96 تومان افزایش است. 

دلار، کاهشی شد
دلار صرافی ملی که روز گذشته را با 42 تومان افزایش، معاملات را در 24 هزار و 632 تومان به پایان برد امروز را نیز افزایشی آغاز کرد ولی در ادامه با نزولی شدن دلار آزاد روند کاهشی به خود گرفت و طی چندین به روزرسانی با مجموع 160 تومان کاهش، به 24 هزار و 472 تومان رسید. دلار آزاد هم امروز روند کاهشی داشت و به 24 هزار و 750 تومان و به زیر قیمت دلار صرافی رسید.

بازار بی رمق شد
با کاهشی شدن دلار آزاد قیمت های بازار امروز به جز سنگین فیلم و سنگین بادی، عموما کاهشی بود. با غیبت F 7000 پتروشیمی مهر، کالاهای این گروه یشترین افزایش را تجربه کردند و بین 800 تا 1100 تومان نسبت به دیروز، رشد قیمت داشتند. گروه پ پ نساجی نیز امروز به کاهش خود ادامه دادند و بین 100 تا 300 تومان افُت قیمت داشت. با توجه به رقابت های پایین پت بطری در بورس کالای امروز، احتمال می رود طی روزهای آینده شاهد ریزش قیمت کالاهای این گروه در بازار آزاد باشیم.

صعود برنت به 75 دلار
در حالی که روز گذشته برنت به 74 دلار عقب نشینی کرده بود اما معاملات را با 75 دلار به پایان رساند و امروز هم بازارها با همین قیمت شروع شد. قیمت این لحظه برنت: 75 دلار و 56 سنت.

بورس تهران منفی شد
شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته را افزایشی به پایان برده بود، امروز را نیز افزایشی آغاز کرد اما در ادامه کاهشی شد و پایان معاملات امروز با 414 واحد کاهش به 1 میلیون و 303 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟